Jak przygotować dobrą ekspozycję sklepową?

Kluczem do dobrej ekspozycji sklepowej jest wybór odpowiednich regałów ekspozycyjnych, dobranych do rodzaju sprzedawanego towaru. Właściwa prezentacja towarów może wpłynąć na wyniki sprzedażowe i obroty sklepu, przy czym na ekspozycję trzeba patrzeć całościowo – kluczowe jest logiczne ulokowanie produktów w alejkach, tak aby zakupy dla klienta były przyjemnością. Najlepiej, jeśli obok siebie znajdą się artykuły tej samej kategorii, przy czym ekspozycję trzeba zbudować według klucza – może to być zastosowanie produktów lub grupa asortymentowa.

Jak układać towar na regałach sklepowych?

Na najwyższe półki regałów powinny trafiać lekkie towary o niewielkich rozmiarach, których ściągnięcie nie przysporzy kłopotu. Na najniższych pólkach warto umieścić duże i ciężkie produktu. Kluczowa jest jednak półka środkowa, ponieważ towar umieszczony w centralnym punkcie regału ekspozycyjnego znajduje się na wysokości wzroku klienta. Na środkowych półkach najlepiej umieszczać towar szybko rotujący, który najszybciej się sprzedaje. Warto jednak zadbać o to, aby regały sklepowe nie stały puste, a wszelkie braki należy regularnie uzupełniać. Ekspozycję trzeba nieustannie kontrolować – do zakupów może zniechęcić także bałagan na regałach lub niespójna kompozycja, na przykład zbyt duży chaos kolorystyczny.

Wyposażenie regałów sklepowych

Meble sklepowe muszą być dostosowane do rodzaju oferowanego asortymentu. Przede wszystkim towar powinien być dobrze oświetlony a grupy towarów na promocji albo z krótkim terminem przydatności warto dodatkowo podświetlić światłem punktowym. W regałach montowane są świetliki jarzeniowe, halogenowe, kątowe i informacyjne. Kolejna kwestia to wybór odpowiednich półek i akcesoriów. Dostępne są różnej wielkości kosze i przegrody oraz półki specjalne i kaskadowe, a także wieszaki, uchwyty i haki.